Hjälp med argument!
Igår var jag och bestälde tid för att byta till sommardäck på "min" bil som jag använder i tjänsten. Det var inga större problem fick en tid redan nästa vecka. Jag hoppas att det är sista gången som jag lämnar in den för hjulskifte. Den ska sannolikt bytas ut av ålderskäl. Jag är tacksam. Det är egentligen inget fel på bilen, bara det att jag och den aldrig har hittat varandra. Inte så att jag suckar och funderar på att använda vår privata bil istället. Det gör jag bara om det är en resa med några mil landsvägskörning. För då är tjänstebilen riktigt hopplös när man får välja att bli omkörd av lastbilar eller använda hörselskydd och hoppas att inte alltför många varningslampor tänds.
Tänkte därför försöka vara ute i god tid och hitta ett bra alternativ till "Otto". Tror jag har hittat ett men jag tror inte att det kommer gå igenom.
En MB A-Class liten smidig bil förhoppningsvis bekväm att köra med på landsvägen.
Precis när moddelen kom och teknikens värld lyckades välta med den fick jag den som hyrbil under någon vecka. Det satte sina spår. Jag älskade den bilen! Tyvärr har jag inte kört några av de nyare modellerna men tror nog att jag ska försöka få till en provtur. Frågan är väl bara vilka argument jag ska använda mig av till chefen...
Tänkte därför försöka vara ute i god tid och hitta ett bra alternativ till "Otto". Tror jag har hittat ett men jag tror inte att det kommer gå igenom.
En MB A-Class liten smidig bil förhoppningsvis bekväm att köra med på landsvägen.
Precis när moddelen kom och teknikens värld lyckades välta med den fick jag den som hyrbil under någon vecka. Det satte sina spår. Jag älskade den bilen! Tyvärr har jag inte kört några av de nyare modellerna men tror nog att jag ska försöka få till en provtur. Frågan är väl bara vilka argument jag ska använda mig av till chefen...
Kommentarer
Postat av: bollkalle
En bekant hade en weltclasse ett tag. Det blev dags för byte av luftmassemätare... Den delen kunde märkesverkstaden inte beställa! Däremot kunde de beställa en renoveras del någon stans i utlandet. Delen skulle kosta 12 000:- och det skulle bara ta tre månader att få den levererar samt en vecka på verkstad för själva bytet. Just det, det var ju monteringskostnad på 5 000:- också. När det arbetet var klart hade de skaffat en ny bil och sålt sin tyska Acrobat.
Trackback